čtvrtek 28. června 2012

These are products for my skin

Péče o pleť, obzvláště pokud je mastná, problematická a se sklony k tvorbě akné, je neskutečně důležitá. Dodám tedy ještě, že pravidelná péče o pleť. Nemá smysl kupovat výrobky v řádech tisíců korun, které pak zcela bezpředmětně použijete jednou měsíčně a očekávat nějaké velké věci nebo přímo zázraky!
Jelikož problematickou pleť se sklony k akné vlastním bohužel i já, musím jí zkrátka věnovat hodně času a NNN (čili: naprosto nic nezanedbat). Navštívila jsem i velice nesympatickou kožařku, která mi pokaždé vynadala (třeba i za to, že jsem neměla pravidelnou menstruaci - za to jsem totiž samozřejmě mohla!), předepsala nějaké mastičky a zázraky obsahující antibiotika a tím moje návštěva pokaždé končila. Dobře, dejme tomu, že Zynerit a jemu podobní chvilkově fungovali, ale to slovo chvilkově zde není tak úplně bezpředmětné. Zkrátka a dobře, abych to tak shrnula - nemyslím si, že by všechny ty antibiotikové mastičky zabíraly dlouhodobě a napořád. Samozřejmě jsem byla ujištěna, že léčba a boj s akné je boj na několik let, což je možná pravda, ale zrovna jsem si tedy nepředstavovala svoje dospívání tak, že moje pleť bude vypadat podle toho, jak se Zyneritu bude právě chtít. :D
Proto jsem onu hradeckou kožařku navštívila před lety naposledy a vrhla se na ten boj sama. Myslím, že není nic lepšího, než o pokožku pečovat a čistit ji pravidelně, bez toho to samozřejmě nepůjde. Nemůžu vám tady napsat výrobky, které si máte koupit a zaručit vám, že po nich bude i vaše pleť takřka perfektní (nějaký ten pupínek se hold udělá vždycky), ale dám vám alespoň tipy na produkty, které vyhovují mně. Všechno je to o zkoušení, zkoušení, zkoušení a metodě pokus-omyl. Plus tedy bych u sebe dodala, že mi nepochybně pomohla i antikoncepce (Adele).

Balea Young - Soft & Clear Cremiges Waschpeeling 2in1


Já osobně ho používám jako levnější náhradu za tenhle peeling od Neutrogeny. Balea je nejen přibližně o 100.-Kč levnější, ale zároveň mojí pokožku tak nevysušuje a nepříjemně nestahuje. Má hutnou bílou konzistenci, příjemnou nevtíravou vůni a navíc jemné mikroperly, které pomáhají zbavovat pleť pórů. Obsahuje kyselinu salicylovou se zinkem. Důkladně čistí, občas ho používám i jako odličovač, nepálí v očích a mám po něm neuvěřitelně jemnou pleť. Dneska jsem ho koupila už třikrát po sobě, takže za mě určitě ANO. K dostání je v DM drogeriích za 59,90.-Kč.

Neutrogena - Visibly Clear Spot Stress Control 3in1 Daily Cleansing Lotion


Zelenkavou pleťovou vodu od Neutrogeny jsem pro změnu objevila jako náhradu za pleťovou vodu v tom samém balení ze stejné řady, akorát ta byla čistě bílá, sloužící k odstranění černých teček. Tahle je s trojím účinkem pro čistší pleť bez pupínků. Je slabě parfémovaná, ale co z ní ucítíte určitě je alkohol. Díky tomu také poměrně dost pálí, pokud jí zrovna nanesete na místo, kde vám vyrašil ,,problém." Já ji nanáším na vatový tamponek a obden s ní čistím celou pleť, ale s vatovou tyčinkou se dá také použít jen lokálně. Pro ukázku jsem vám vyfotila, že bych se bez ní už asi neobešla, takže hned co jsem spotřebovala jednu, jsem si běžela pro druhou. Stojí 149,90.-Kč a naleznete jí v síti drogerií Schlecker.
Chci vás ale upozornit, že není dobré použít více výrobků od Neutrogeny během chvíle najednou, stejně jako je třeba řídit se heslem: méně je někdy více. Po nanesení velkého množstvá té původní bílé pleťové vody na celý obličej jsem se ráno probudila rudá a se spálenou kůží, totéž se nadvakrát stalo mojí mamce, takže doporučuji radši menší množství.

Balea Young - Soft & Clear Anti-Pickel Maske
Balea Young - Soft & Clear Feuchtigkeitsfluid


Oba dva tyhle produkty už mám poměrně dlouhou dobu a to z toho důvodu, že je používám spíše jen lokálně, takže mi dost vydrží. Omlouvám se, že maska je na té fotce tak zamatlaná, ale prostě už to nejde dolů. :D
Maska je určena pro problematickou pleť a obsahuje kyselinu salicylovou a zinek. Bojuje proti vřídkům a zabraňuje jejich tvorbě. Jako maska se má používat 2x týdně na očištěnou pleť a údajně vydrží 8-10 použití. Jak už jsem řekla, já masku nenanáším rovnoměrně na celou pleť, jelikož jí použiju hlavně v případě, kdy vidím, že se mi někde tvoří nějaký pupínek, a protože skoro zázračně vysušuje, vymáčknu ho, vyčistím a na noc na něj nanesu tuhle masku. Z 97% je ráno úplně vysušený a takřka neviditelný. Maska má hutnou a skoro lepivou konzistenci a jemnou, trochu zvláštní parfemaci. K dostání je v drogerii DM a stála okolo 50.-Kč, ale tím už si nejsem tak moc jistá.
Její kolega krém ze stejné řady jsem také kdysi zakoupila v zoufalství, kdy mi na obličeji vyrašilo pupínků víc. V takové chvíli jsem nepříčetná a sháním kdesi cosi, jen aby už byly pryč! Krém slibuje, že bude antibakteriální, dále také čistou pleť bez černých teček a hydrataci a zmatnění pokožky. Je fakt, že když jsem zvolila použití na celý obličej, šlápla jsem absolutně vedle! Moje němčina není zrovna excelentní, ale natolik znalá, abych si přeložila: bez černých teček, ještě jsem. Tak nevím, kde se stala chyba, protože po použití tohoto krému jsem jich měla hromady. Každopádně jako lokální ošetřovatel některého pupínku je výborný. Má stejně zvláštní parfemaci jako maska, a ještě zvláštnější konzistenci, jelikož není hutný, ale dost olejový - a přesto zmatnění slibuje na jedničku, přesto ale docela dlouho trvá než se vstřebá. Stál tuším okolo 70.-Kč, ale mám ho ještě plno, tak to za to určitě stojí. No a klasika - i on uvádí DM drogerii jako své bydliště. ;)

Balea Young - Soft & Clear Mattierendes Hydro-gel


Balea mi jako pleťová kosmetika poměrně vyhovuje, proto jsem kdysi sáhla i po lokálním gelu, který byl v takové tubičce a nanášel se na jednotlivé pupínky. Fungoval hodně dobře, pupínek zaschl a bylo skoro po problému, ale nic netrvá věčně, a tak se stalo, že mi došel. Vzpomínám si, že se mi na tváři udělal shluk takových drobných, ale nezničitelných pupínků a poslala jsem maminu do DM pro ten gel. Popsala jsem jí ho detailně, ale ona přišla s tímhle matujícím hydrogelem. No... pominu-li fakt, že se nanáší na celý obličej a lokálně moc nefunguje, svou funkci splňuje na jedničku. Obsahuje kyselinu salicylovou a zinek (jak jinak :D) a opravdu matuje. Má gelovou konzistenci s drobnými modrými mikroperlami, které - pokud se vám ji podaří chytit a rozmazat na problematickou oblast - dobře fungují. Opět se koná klasika ve zvláštní a zároveň jemné parfemaci. Stál okolo 60.-Kč a k sehnání je opět v DM.

Monte Sol


Mám ráda masky na obličej - a mimo těch z DM, na které (stejně jako na kosmetiku Essence) platí, že s nimi uděláte za málo peněz hodně muziky, i několik různých dalších. Moje velká láska-favoritka je malinová a čokoládová z H&M, ale také tahle solná maska Monte Sol z Německa. Je hloubkově čistící, minerální, proti černým tečkám a tvorbě akné. Obsahuje čistě přírodní látky a alpskou sůl. Konzistencí mi připomíná jílovou masku z DM, má i skoro totožnou barvu, takovou šedozelenou. Musím říct, že funguje a to i na černé tečky, které po uschnutí masky vidíte, jelikož je jakoby ,,vytáhne," a po smytí tam najednou nejsou. Samozřejmě ne všechny, ale zatáhne se jich dost. Cena masky je v přepočtu okolo 90.-Kč.

Baby Love - Feuchte Waschlappen


To, co jiní používají na dětské prdelky a upatlané ručičky a pusinky, já a moje mamina používáme už asi třetím rokem na pleť. Řídíme se heslem, že co je dobré na dětské prdelky nemůže uškodit naší pleti. A kupodivu jí to nejen neuškodí, ale i poměrně hodně pomáhá! Ihned po vykoupání ještě vlhkou pleť očistíme těmito ubrousky z DM drogerie. Pleť je potom opravdu neuvěřitelně jemná a hebká na dotek, a když třeba v noci, když přijdu od přítele nebo z diskotéky a už se mi nechce dělat mou každovečerní rutinu, očistím pleť těmito ubrousky, mám jistotu, že jí ráno nenajdu v dezolátním stavu. Opět je to o tom hledat, protože ne všechny nám s mamkou vyhovují, tyhle jsou ale bezpodmínečně nejlepší. Nezanechávají pleť mastnou, nedráždí ji, jsou typické jemnou a zvláštní vůní (klasika!!!). Velké balení 80ti kapesníčků pořídíte za 39,90.-Kč.

Dermazulen


Dermazulen není nic jiného než obyčejná heřmánková mast. Jak je známo, heřmánek má hojivé a zklidňující účinky, působí protizánětlivě a vysušuje ránu. Stejné účinky má tahle heřmánková mast i na akné. Jediná nevýhoda je vysušená pleť, která ráno po aplikaci zbyde. Doporučuji nanášet večer, jelikož je hodně mastná a výrazně modrá, a i když na pleti zanechává jen lehký modrý film, pořád je to vidět. Navíc má typickou heřmánkovou vůni. Použila jsem jí na akné spíše ve stavu nouze, kdy už jaksi nebylo co jiného a výborně se mi osvědčila. Koupíte v každé lékárně okolo 80.-Kč.

A co vy - jaké výrobky na akné používáte?










4 komentáře:

  1. Taky používám vlhčené ubrousky na svůj obličej a né na dětské prdelky :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pořád přemýšlím jakou masku a už mám asi jasno, co je levné- to je dobré :)

    http://diywithaj.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za všechny komentáře! :)