pondělí 25. června 2012

American flag - hot or not?

Jindřichův Hradec je poměrně malé město, srovnám-li to se svými oblíbenými Českými Budějovicemi, Brnem, Prahou, Ostravou a mnohými dalšími. Proto když jdu ze školy a sháním něco na jiném konci města, nemám problém tam během chvilky dojít. Samozřejmě si při té příležitosti můžu prohlédnout výlohy našich vietnamských spoluobčanů a nepřestává mě fascinovat letošní trend amerických vlajek. A britských samozřejmě.


Možná nejsem úplně nejvhodnější kandidátkou na napsání takového článku, jelikož jsem Češka tělem i duší (i když přiznávám, že Finsko a Švédsko je mou další vášní) a je tedy jasné, že to zkritizuji, ale nelíbí se mi to hned z několika důvodů. Navzdory tomu, že se letošní jaro a léto nosí mnohem víc věcí než jsou trička, šátky, plavky, kalhoty a šortky (a panebože co všechno ještě?!) s potiskem americké vlajky (myslím, že je zbytečné vyjmenovávat, že je to taky mint, nude a meruňková barva a x dalších věcí), v českých ulicích to vypadá jako při nějaké americké revoluci... Nebo já nevím. Jakoby všichni byli obrovští fanoušci amerického hokeje, rugby a basketbalu. Možná to vidím zkresleně, protože díky hokeji jsem velký vlastenec, a i proto se mi to nelíbí a připadá mi to jednoduše divné, ale nedávno jsem projížděla blog France Baby, která v některém ze svých loňských outfitů měla na sobě tričko s britskou vlajkou. Kupodivu mě to nepohoršilo, možná proto, že ona má vkus a styl, ale s největší pravděpodobností hlavně kvůli tomu, že loni to ještě nebyl tak rozsáhlý trend, nebylo to na každém kroku a neměl to každý!


Chápu, že česká vlajka na oblečení asi není tak atraktivní, přeci jenom hvězdičky a proužky možná vypadají líp než trojúhelník (jak pro koho), ale vyloženě si ani nemyslím, že je to důvod k tomu obléct se takhle. Určitě to mám i spojené s tím, že mi to evokuje atmosféru v ulicích v USA při jakýchkoli hokejových MS, takže možná i proto se mi to nelíbí, ale uznejte všichni, že čeho je moc, toho je příliš. Je to asi jako když já se loni rozhodla, že budu celá růžová! :D
Víte, Češi už takhle nejsou hrdí na to, že jsou Češi (což v mnohých případěch chápu), ale proč dopustit, aby ta národní hrdost vymizela celkově kvůli americkému trendu?
Módní peklo se zabývá tím, že českým dress-codem se staly rifle - já mám pocit, že letos je všechno jinak, a že rifle jsou proti tomuhle zlaté! (Ostatně já proti riflím zas tak moc nemám, myslím, že jedny jsou základem každého šatníku.)
Co na tenhle trend říkáte vy? Vlastníte také něco s americkou či britskou vlajkou?
 

4 komentáře:

  1. Mně s tyto vlajkové věci moc nelíbí. Když už vlajku, tak českou, ne cizí :-))

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  2. Ja nie som velky vlastenec, priznavam, ale kazda kultura ma niecim fascinuje a ked niekam cestujem, snazim sa dozvediet o tej krajine co najviac, takze ked pojdem do USA, tak si nieco vlajkove urcite kupim :)

    http://vypredajoblecenia.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Naštěstí jsem v tom v reálném světě ještě nikoho nepotkala. Také se mi to nelíbí a nelíbí se mi žádné vlajky na oblečení, jedině na nějakou reprezentaci, ne na běžné nošení:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za všechny komentáře! :)